Blog

DZIMŠANAS DIENA

2021. gada februārī savu 3 gadus dzimšanas dienu svin Rotu mākslas biedrība. Novēlu biedrībai dzimšanas dienā, lai iekšienē pastāvošie domāšanas veidi  viens otru spēcina un izglīto, nodrošinot intelektuālo izaugsmi. Pilno rakstu lasi šeit – Augt intelektuāli, sociāli un emocionāli

No kreisās – Zane Vilka, Daria Semjonova, Maija Vītola-Zitmane, Ilze Egle, Jānis Brants, Una Mikuda, Paula Treimane, Anita Savicka, Guntis Lauders, Māris Auniņš, Anna Fanigina, Andris Lauders, Rasma Pušpure, Ginta Grūbe, Gints Strēlis, Māris Šustiņš, Laura Selecka, Valdis Brože. Foto – Kaspars Filips Dobrovolskis 2020


ZĪME/MARK

Rotu mākslas biedrības izstāde ZĪME/MARK tika atklāta 2020. gada 7.februārī, Daugavpils Marka Rotko mākslas centrā. Tobrīd neviens vēl nenojauta ka drīz pasauli piemeklēs savādā pandēmija. Vladislava Čistjakova veidotajā piespraudē romantiskajā uzrakstā Mаша + Саша, ko ietver sirds forma, patiesībā iekodētas autoram vien zināmas reālas personas. Šis ir viens no spilgtākajiem izstādes darbiem, jo neierakstās nevienā no manām aprakstītajām, iedomātajām kategorijām. Pilno rakstu lasi šeit – Rotu mākslas biedrības izstāde ZĪME

Vladislavs Čistjakovs, Daugavpils iela, 2020, sudrabs, izmēri: 50x70mm, foto: autora īpašums


PAR VALDA BROŽES IZSTĀDI UN LAIKMETĪGUMU

Par vārdu – laikmetīgs – rotu kontekstā esmu dzirdējusi dažādus viedokļus. Visbiežāk šis vārds saistās ar liekvārdību. Nezinot kā izklausīties gudrākam, pievienošu šo stilīgo vārdu, kas izklausās labi. Citi šo vārdu apzināti nelieto, visticamāk, jo nav tieši skaidra vārda nozīme. Savukārt citiem tas jūk ar vārdu – konceptuāls – ko arī mēdz attiecināt uz rotām. Pilno rakstu lasi šeit – Par izstādi un laikmetīgumu.

Brože komentēja, ka gredzenu sērija “Gauja” ir atsauce uz viņa 2012. gadā radīto gredzenu sēriju “Bez nosaukuma” (Klimt02.net sērija parādās ar nosaukumu Zirgi).


UNAS MIKUDAS DIENASGRĀMATA

Kompozīcijas izjūtu nevar iemācīties, labam māksliniekam tādai vienkārši ir jābūt. Šo izjūtu mākslinieks savā karjeras gaitā var izkopt līdz sīkākajam smalkumam. Ar kompozīcijas izjūtu šeit tiek saprasta spēja veiksmīgi izvēlēties proporcijas un sajust, kad ir vajadzīgs kāds elements, un kad labāk atstāt tukšu laukumu. Pilno rakstu lasi šeit – Unas Mikudas dienasgrāmata.

Una Mikuda, piespraude “Miers” 2018


VAI SVARĪGI NOSAUKT LIETAS VĀRDĀ?

Nedaudz pārsteigta bija runātāja, jo sanākušie, uz rokas pirkstiem saskaitāmie, cilvēki pārsvarā bija gan darbu autori, viņu radinieki, gan ar metālmākslu cieši saistīti cilvēki, kā es. Andra Silapētere lika noprast, ka gatavojusies publikai bez priekšzināšanām, bet sanāca gluži pretēji. Ievadvārdus sakot Iliana Veinberga norādīja uz radušos situāciju un aicināja klātesošos papildināt stāstījumu. Andras uzdevums nebija viegls, gandrīz kā stāstīt māksliniekiem par viņu pašu darbiem. Pilno rakstu lasi šeit – Vai svarīgi nosaukt lietas vārdā?

Apmeklētāji apbrīno Valda Brožes darbus, izstāde Sinerģija. Laikmetīgās tendences metālmākslā un dizainā. Foto: autors tiek meklēts